نوشته شده توسط : نت نیوز


AC علاوه بر مصرف برق، از ماده دیگری استفاده می کند که می توان گفت مهم ترین قسمت AC است، نوعی گاز که بسیار متفاوت از گاز شهری است.

این گاز در واقع همان گاز فریونی است که در کولر گازی استفاده می شود که باعث می شود مرحله خنک سازی دو نوع گاز مبرد R410 و R22 در کولر گازی مورد استفاده قرار گیرد.

کولر گازی دستگاهی است که وظیفه جذب هوای گرم محیط را بر عهده دارد و با تبدیل مبرد مایع به گاز از طریق اواپراتور دستگاه، هوای خنک و راحت تولید می کند.

یک دستگاه تهویه مطبوع از یک اواپراتور (اواپراتور) برای جذب گرما از هوا، یک کمپرسور برای متراکم کردن گاز مبرد، یک کندانسور خارجی برای خنک کردن مبرد و یک شیر انبساط تشکیل شده است.

گاز R410 و R22

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی و محیط زیست، استفاده از مبرد R22 برای محیط زیست مضر است. بنابراین استفاده از این گاز قدیمی است و استفاده از آن کمیاب شده است. امروزه گاز R410 به دلیل ایمنی در اکثر کولرهای گازی معروف و شناخته شده استفاده می شود که به آن دوستدار محیط زیست نیز می گویند.

گاز R410A یک گاز مبرد است که حاوی ترکیبی از گازهای R125 و R32 ذکر شده است.

یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع گاز عدم آلودگی محیطی، کیفیت بالا، افزایش قدرت سرمایش، سیستم خنک کننده و ایمنی است.

لازم به ذکر است که گاز R22 فریون و گاز مبرد R410A پورون نامیده می شود.

کولر گازی چه می کند؟

برخی از کولرها از برق تک فاز و برخی از برق سه فاز استفاده می کنند. به عنوان مثال، برخی از کولرهای گازی پرقدرت با ظرفیت تهویه بالا، مانند برخی از کولرهای گازی ایستاده، با استفاده از برق سه فاز کار می کنند.

به طور کلی برق رسانی با ظرفیت بیش از 48000 با جریان تک فاز و ولتاژ 220 ولت انجام می شود. همزمان بیش از 48 هزار ظرفیت بر روی برق سه فاز و 380 ولت نصب شد.
تعمیر کولز گازی خود را به سرویس کار کولر گازی تهران سرویس کاران بسارید.

 

قطعات کولر گازی

کمپرسور: عملکرد و عملکرد صحیح این دستگاه از طریق هماهنگی و عملکرد صحیح اجزا و قطعات داخلی دستگاه صورت می گیرد. چرخه خنک کننده و خنک کننده کولر گازی با کارکرد قسمت کمپرسور شروع می شود. این قسمت با مکش و کاهش فشار گاز، آن را فشرده و متراکم می کند و سپس به قسمت های کندانسور و اواپراتور دستگاه هدایت می کند. مهمترین قسمت چرخه تبرید سیستم های تهویه مطبوع، قسمت کمپرسور است. اندازه و مدل کمپرسور بسته به نوع و مقدار تهویه مطبوع متفاوت و متغیر است.

کندانسور: یکی دیگر از قسمت های مهم پنل خارجی کندانسور است که وظیفه دریافت گاز مبرد و تبدیل آن به مایع را بر عهده دارد. در طی این عملیات کندانسور گرمای مبرد را گرفته و آن را به محیط بیرون هدایت می کند. به منظور افزایش سرعت انتقال حرارت، ساختار کندانسور با پره های آلومینیومی پوشانده شده است.

فن فن: جریان هوا توسط فن فن دستگاه پخش و به محیط داخلی تخلیه می شود. عملکرد و جهت فن فن دستگاه توسط یک موتور الکتریکی قوی و با کیفیت انجام می شود. با چرخش پره های فن هوای تازه و راحت با حداکثر توان به محیط داخلی منتقل می شود.

اواپراتور: کویل خنک کننده یا اواپراتور از چندین لوله مسی مدور تشکیل شده است. از فویل آلومینیومی در سونا برای افزایش دما استفاده می شود.

فیلتر تمیز کردن: فیلتر هوا را می توان یکی از قسمت های مهم اسپلیت یونیت داخلی و کولر گازی دانست. این قطعات با جذب و فیلتر انواع آلودگی ها و آلاینده ها به پاکسازی و تصفیه هوای محیط کمک می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 16222
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: